לייבל+ שם דוגמן\דוגמנית +סוכנות

הרחבה

מעיל (כלצ'ך), שמלה, כיסוי ראש, כיפה

אסיה התיכונה (בוכארה)

המאות ה-19 וה-20

 

תכשיטים

אוזבקיסטן

המאה -19

 

Woman's coat

Middle Asia (Bukhara)

 

דוגמנית: מריה שיינר, R&R

Maria Shainer for R&R

 

 

השמלה הגדולה )אלכִּסְוַוא אלכְּבּירֶה

או שמלת בֶּרְבֶּרִיסְקַה( | רבאט, מרוקו,

תחילת המאה ה־ 20 ; קטיפת משי,

כותנה ורקמת חוטי מתכת מוזהבים.

כתר לכלה | קזבלנקה, מרוקו, המאה

ה־ 20 ; אלפקה מצופה זהב, חרוזים,

אבני זכוכית

 

דוגמנית: ראשל בילסוןLace ,

יש לייבל מורחב בתערוכה+ בקטלוג

 

טלית | הולנד, המאה ה־ 19 ; משי

ורקמת חוטי משי; תרומת משפחת

שלמה דוד ואז דיאס, ישראל

 

דוגמן: ג'וש פייןBrick ,

יש לייבל מורחב בתערוכה+ בקטלוג

תלבושת לטקס חתונה: שמלה

צנעא, תימן, המאה ה־ 20 ; משי

מדוגם בחוטי מתכת. תִשבּוּךְ לוּלוּ

 (קישוט פנינים) | מערכת התכשיטים

ועיטורים לכלה היהודייה מצנעא.

המאה ה־ 20 ; אריגים שונים, פנינים

מלאכותיות, חרוזים, תליוני פיליגרן.

מטפחת לכלה (מַגְרַמֶה) | בד סאטן;

פרחים מלאכותיים באדיבות צופית צחי.

מערכת תכשיטים לכלה |

שרשראות: כסף, כסף מוזהב,

אלמוגים, פיליגרן, מטבעות זהב.

צמידים: )שֻמַילַאת וקֻבּוּר( כסף מוזהב

עבודת פיליגרן. טבעות: כסף וכסף

מוזהב. תודה לצופית צחי ולשלום

צדוק על הייעוץ והלבשת הכלה

דוגמנית: אילנה אלדה מאטטוב

יש לייבל מורחב בתערוכה+ בקטלוג

שמלה בגזרת כפתן | מרוקו, המחצית

הראשונה של המאה ה־ 20 ; אריג

ברוקאד וכפתורים סרוגים בעבודת יד

מטפחת ראש | מרוקו, המחצית

הראשונה של המאה ה־ 20 ; משי

ורקמת חוטי משי

 

דוגמנית: שלו מלאסה, Yuli

 

כיסוי ראש לאישה (שְטֶערְנְטִיכֶל)

בוקובינה, פולין, סוף המאה ה־ 19

 (שוחזר במאה ה־ 20); קטיפה, פנינים

ויהלומים מלאכותיים שזורים על חוט

ברזל, עטוף חוטי כותנה.

.

גלימה חגיגית | אירופה, שנות ה־ 20

של המאה הקודמת; קטיפה שחורה;

תרומת ג'וליה שלוש, תל אביב

 

דוגמנית: מאיה גולן, Yuli

כיסוי ראש

זה ייחד את הנשים היהודיות במזרח

אירופה ונכלל לעיתים קרובות בנדוניה

של הכלה. רמת העיטורים הייתה

בהתאם למעמדה החברתי והכלכלי

של משפחת הכלה, מעטרות פשוטות

עם אבנים מלאכותיות ועד לפנינים

ויהלומים. על פי המסורת, נהגו להחסיר

יהלום או פנינה על הנזר, זכר לחורבן

בית המקדש. הפריט היה שייך לגברת

לנדאו מבוקובינה, ושוחזר במחצית

המאה ה־ 20 על ידי רוזליה דוד

מערכת לבוש לאישה יהודייה |

סלוניקי, יוון, סוף המאה ה־ 19 ; משי

באריגת סאטן, תחרה, טאפט, חרוזים,

פנינים מלאכותיות, זהרונים; תרומת

שרה נחמיאס, אתונה

 

דוגמנית: אסיה MC2 ,

יש לייבל מורחב בתערוכה+ בקטלוג

צעיף לכלה | משהד, איראן, המאה

ה־ 20 ; אריג ברוקאד משי, רקמת

פתילים מוזהבים; תרומת משפחת

אברהם ושרה קצב, תל אביב. סיכה

לאחיזת רעלה | איראן, כסף בעיבוד

פיליגרן; תרומת ה. רוזן

 

דוגמנית: דיאנה וורסין MC2,  

 

הצעיף נעטה בטקסי שבע ברכות מעל

כיפה מקטיפה או משי. צעיפים אלו

יובאו מהודו ונפוצו גם בעיר הראט

באפגניסטן. יהודי משהד קיימו קשרי

מסחר ענפים עם אפגניסטן והודו.

לדגם הבוטה, הידוע גם בשם פייזלי

Paisley( ( שמופיע על הצעיף והסיכה,

כמה מקורות. בפרס, שם הופיע

לראשונה, הוא מזוהה עם עץ הברוש

ומקושר לאצולה ולנצחיות. בהודו

ובפקיסטן הוא מקושר לפרי המנגו.

הדגם הגיע למערב במאה ה־ 16 והיה

פופולרי מאד. העיר פייזלי שבסקוטלנד

הובילה בתחום אריגת צעיפים בדגם זה

ומכאן שמו. במאה ה־ 20 הפך הפייזלי

לאייקון אופנתי חוצה תרבויות.

 

שמלה (קַמִיס), יריעת עטיפה

 (נֵטֵלַה), חגורה (מֵקֵנֶט) | אתיופיה,

המאה ה־ 20 ; אריג כותנה, רקמת חוטי

כותנה; באדיבות עלמו אישטה, מתוך

אוסף "מוזיאון במזוודה"

.

דוגמנית: באטו סמאי SHESH

תלבושת אישה הכוללת שמלה,

חגורה ויריעת מעטפת, כולן עשויות

כותנה לבנה ומעוטרות רקמה, נלבשו

באתיופיה על ידי נשים מכל הדתות.

החל במאה ה־ 20 , יהודי אתיופיה

הוסיפו רקמות בעלות משמעות

יהודית כמו סמל מגן דוד, על מנת

להדגיש את זהותם